3 tips om alkohol och träning | Proteinbolaget Magazine
Hem
Sök
Visadeprodukter
Bonusar
Här hittar du ny inspiration varje vecka!

3 tips om alkohol och träning!

Alkohol kan påverka din träning, men i vilken utsträckning påverkar ett glas vin till maten eller en öl med kompisarna dina resultat? Det går vi igenom i den här snabbfaktan. 



1. Det är bättre att träna än att inte träna

Använd inte alkohol som en ursäkt för att hoppa över träningen. Effekten av ditt träningspass kommer att vara sämre än en vanlig dag men det kommer fortfarande att ge bättre effekt än ett inställt pass.


2. Ju mindre du dricker, desto bättre är det för träningen

Du har säkert hört att “om du dricker alkohol efter ditt träningspass har du förstört allt”. Effekten kommer att minska men ditt träningspass kommer inte att vara totalt bortkastat. Dricker du med måtta så ska det inte vara någon större fara för dina resultat.

3. Välj en enkel och kontrollerad aktivitet dagen efter

Eftersom det tar alkohol ett tag att lämna kroppen så kan många av dina förmågor vara nedsatta dagen efter du druckit, till exempel koordinations- och reaktionsförmågan. Det betyder med andra ord att du bör hålla dig borta från lagsporter eftersom det medför en större risk för skada.



Vi hoppas att du lärt dig något nyttigt från den här snabbfaktan om alkohol och träning. Vill du läsa en utförligare artikel så har vi förra årets midsommar-artikel som handlar om alkohol och träning. Annars har Systembolaget en hel sida tillägnad dig som vill veta mer om hur alkohol påverkar träning.

Vi på Proteinbolaget önskar dig en glad midsommar fylld med möjligheter att göra mycket av det som gör dig glad, oavsett om det är familjetid, fest med kompisarna eller obegränsat med jordgubbstårta! 🌷

Tankar på inlägget? Skriv en kommentar nedan
Inga kommentarer
Bli först att kommentera:
Namn:
E-postadress (publiceras ej):
Ange koden: T28qNA (motverkar spam)