Köp Snabba kolhydrater på Proteinbolaget.se | Prisgaranti & Fri
Hem
Sök
Historik
Bonusar

Snabba kolhydrater

Snabba kolhydrater innebär att kroppen tar upp kolhydraterna snabbt. Ofta förknippas snabba kolhydrater med något negativt, vilket kan stämma om du är ute efter att gå ned i vikt. Men snabba kolhydrater kan vara väldigt effektivt som snabb återhämtning efter intensiv träning om du sprungit eller cyklat långt.
Läs mer
Kategorier
Filtrera / Sortera
PB-3321
Hüma Chia Energy Gel, 44,4 ml
PB-94361
Olimp Carbo NOX, 3.5 kg
PB-34894
Enervit Isotonic Drink, 420 g
PB-12870
Vitargo Pure, 1 kg
PB-4975
Enervit Sport Gel, 25 ml
PB-8299
Olimp Carbo NOX, 1 kg
PB-83002
Fairing Fuel, 800 g
PB-3722
Enervit Liquid Gel Competition, 60 ml
PB-7687
Olimp Iso Plus, 700 g
PB-1182
Fairing Fast Carbs, 1,4 kg
PB-69123
Self Omninutrition Just Dextro
PB-1856
Vitargo Gel
PB-38963
Enervit Liquid Gel, 60 ml
PB-29544
Enervit Sport Carbo tablets
PB-5941
Vitargo +Electrolyte, 1 kg
PB-4873
Vitargo +Creatine, 1 kg
PB-3467
Vitargo Post, 2 kg
PB-78324
Vitargo Pure, 2 kg
PB-3614
Vitargo Professional, 700 g
PB-8530
Olimp Iso Plus, 1,5 kg
PB-37854
BioTechUSA Energy Shot, 25 ml
PB-37423
Delta Nutrition Nitro Carbs, 1 kg
PB-1295
Vitargo Carboloader, 75 g
Artikel 1-28 av 61

Du kanske också gillar

Vad är snabba kolhydrater?

Snabba kolhydrater är kolhydrater med ett högt glykemiskt index (högt GI). När glukoshalten ökar måste kroppen slå på sitt insulin eftersom det sänker blodsockernivån genom att öka cellernas upptag av glukos. Snabba kolhydrater hittar du i livsmedel som vitt ris, vitt mjöl, pasta, bananer, godis och läsk. Alla livsmedel som innehåller mycket socker kan mer eller mindre räknas som snabba kolhydrater.

Snabba kolhydrater efter träning

Efter ett intensivt träningspass är det bra att återhämta kroppen med rätt sorts energi. I en perfekt värld skulle det inte vara svårare än att bara slänga i sig en måltid direkt efter ett träningspass, men det är långt ifrån en lösning som passar alla. Ett tips är att istället dricka kosttillskott direkt efter träningen, antingen kosttillskott som aminosyror eller snabba kolhydrater beroende på hur intensivt du tränat och i vilken utsträckning du behöver återhämta dig.
1  2  3  Nästa »