Köp snabba kolhydrater hos Proteinbolaget | Snabbare återhämtning!
Hem
Sök
Visadeprodukter
Bonusar

Snabba kolhydrater

Snabba kolhydrater innebär att kroppen tar upp kolhydraterna snabbt. Ofta förknippas snabba kolhydrater med något negativt, vilket kan stämma om du är ute efter att gå ned i vikt. Men snabba kolhydrater kan vara väldigt effektivt som snabb återhämtning efter intensiv träning om du sprungit eller cyklat långt.

Vad är snabba kolhydrater?

Snabba kolhydrater är kolhydrater med ett högt glykemiskt index (högt GI). När glukoshalten ökar måste kroppen slå på sitt insulin eftersom det sänker blodsockernivån genom att öka cellernas upptag av glukos.

Snabba kolhydrater hittar du i livsmedel som vitt ris, vitt mjöl, pasta, bananer, godis och läsk. Alla livsmedel som innehåller mycket socker kan mer eller mindre räknas som snabba kolhydrater.
Läs mer
PB-3722
20
Kampanj
Enervit Liquid Gel Competition, 60 ml
PB-1287
Vitargo Pure, 1 kg
PB-34894
Enervit Isotonic Drink, 420 g
PB-29544
Enervit Sport Carbo tablets
PB-38963
20
Kampanj
Enervit Liquid Gel, 60 ml
PB-3740
Enervit Sport Recovery Drink, 50 g
PB-34811
Enervit Sport Pre Sport Gel, 45 g
PB-4975
Enervit Sport Gel, 25 ml
PB-8299
Olimp Carbo NOX
PB-1182
Fairing Fast Carbs, 1,4 kg
PB-1295
Vitargo Carboloader, 75 g
PB-7687
Olimp Iso Plus
PB-00035
Self Omninutrition Just Carbs
PB-1294
Vitargo +Electrolyte, 70 g
PB-3614
Vitargo Professional, 700 g
PB-1856
Vitargo Gel
PB-69123
Self Omninutrition Just Dextro
PB-94732
BioTechUSA Energy Gel, 60 g
PB-3325
15
24 x Hüma plus Chia Energi Gel, 41,4 ml
PB-3321
Hüma Chia Energy Gel, 44,4 ml
PB-24679
BioTechUSA Carbox
PB-3323
Hüma Plus Chia Energy Gel, 41,4 ml
PB-37852
Redcon1 Cluster Bomb, 825 g
PB-7677
Elit Nutrition Vita Growth, 2 kg
PB-9000
IsoPRO, 450 g

Snabba kolhydrater efter träning

Efter ett intensivt träningspass är det bra att återhämta kroppen med rätt sorts energi. I en perfekt värld skulle det inte vara svårare än att bara slänga i sig en måltid direkt efter ett träningspass, men det är långt ifrån en lösning som passar alla. Ett tips är att istället dricka kosttillskott direkt efter träningen, antingen kosttillskott som aminosyror eller snabba kolhydrater beroende på hur intensivt du tränat och i vilken utsträckning du behöver återhämta dig.
1  2  Nästa »