Tips och fakta angående löpning och powerwalk | Proteinbolaget
Logga in
Historik

Löpning & Powerwalk

Löpning respektive powerwalking är förmodligen den vanligaste träningsformen i världen. Det är förståeligt med tanke på att det är sporter som vem som helst kan utöva, när som helst, på vilken nivå som helst – helt gratis. Det enda du behöver är bra skor, kläder och luft i lungorna. Läs mer
Kategorier
Filtrera / Sortera
GASP Cap, Black
Fler varianter
25
Veckokampanj
ICANIWILL Softshell Jacket, Black
25
Veckokampanj
ICANIWILL Running Gloves, Black
Fler varianter
25
Better Bodies Flatbill Cap
Fler varianter
25
Better Bodies Womens Baseball Cap
Fler varianter
Artikel 28 av 44

Senast besökta produkter

Så många olika nivåer, så många tillfällen

Oavsett om du är en van maratonlöpare eller en före detta soffpotatis som äntligen manat dig ut i joggingspåret, kan löpning och powerwalking förändra ditt liv. Det är du som väljer längd på löppasset, var du vill springa och hur fort du springer vilket gör att du kan börja i väldigt sakta mak för att öka takten med tiden. Många som börjar med löpning, börjar med en snabb powerwalk och fortsätter sedan att springa långdistanspass.

Börja försiktigt – genom powerwalking

Powerwalking är mycket snabba promenader, långa eller kortare, som ger dig ordentligt med flås utan att skada knän eller ta för hårt på kroppen. Du svettas och känner dig genomtränad, precis som efter ett löparpass.

TIPS! Om du har genomgått rehab efter en skada, om du har varit sjuk och vill återvända till träning långsamt, eller om du helt enkelt känner dig lite trött en dag, kan powerwalking vara en effektiv och skonsam träningsform.

Sköna löparkläder som ger bra rörlighet

Det som är så bra med löpning och powerwalking är att det är så pass billiga sporter som funkar var och när som helst. Dock är det viktigt att du klär dig rätt för olika väderförhållanden och att dina fötter har det stöd de behöver.

Vi på Proteinbolaget har massor av produkter men om vi får välja våra favoriter väljer vi Fitnessjunkie. Här kan du hitta essentials som vi anser passar extra bra för löparpass och powerwalks.

  • Lång- eller kortärmade kompressionströjor med bra stöd för rygg och överkropp.
  • Träningstights som ger bra rörlighet sommar som vinter.
  • Track pants att dra över vanliga tights eller för dig som vill ha lösare tyg när du tränar.
  • Löparshorts för sköna sommarpass eller att dra över dina ordinarie tights.
  • Träningsklocka för att hålla koll på tid, kaloriförbrukning, puls och stegräkning.
  • Stötdämpande löparskor som passar för den terräng du helst springer eller powerwalkar i.

För att stärka kroppen och boosta dig själv kan vi även rekommendera kosttillskott före och efter löprundan, allteftersom du förbättrar din uthållighet och prestationsförmåga.
1  2  Nästa »