Leverans

  • Hur spårar jag min beställning?

    Du kan enkelt spåra din order och få en estimerad leveransdag via - Spåra din order

    Vi rekommenderar även att du laddar ned följande appar för att spåra dina beställningar:

    Budbee

    Mina paket Apple

    Mina paket Android

    Instabox



  • Hur funkar expresshantering?
    När du väljer vår expresshantering för 29 kronor i kassan, prioriteras din beställning för snabb packning på vårt lager. Observera att detta endast påverkar lagerhanteringen. För beräknad leveransdag, se din orderbekräftelse. Sista leverans från lagret sker klockan 15:00.
  • Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket i tid?

    Om du inte hämtar ditt paket inom den angivna tiden returneras det till oss på Proteinbolaget. Enligt 41§ KKL förbehåller vi oss rätten att debitera dig en minimiavgift på 149 SEK. 

    Vanligtvis behåller ombud paket i 7-14 dagar. Boxleveranser återgår efter 7 dagar om inget annat anges. För specifik information, vänligen kontakta ombudet och fraktbolaget direkt.

Orderfråga

  • Jag har inte fått någon orderbekräftelse

    Om du inte har mottagit din orderbekräftelse, vänligen följ stegen nedan:

    • Kolla skräpposten: Först och främst, kolla din skräppostmapp. Ibland kan orderbekräftelser hamna där av misstag.
    • Fel e-postadress: Det är också möjligt att du har angett fel e-postadress vid beställningen. Om din order har gått igenom, bör du ha fått en kvittens via Qliro. Du kan kontrollera de angivna uppgifterna där. Om du märker att felaktiga uppgifter har angetts, vänligen kontakta vår kundtjänst för att korrigera dem.

      Om du inte har mottagit något kvitto från Qliro är det troligt att din beställning inte har gått igenom av tekniska skäl.
  • Kan jag avbeställa min order?
    Om din order ännu inte har skickats kan du avbryta den och genomföra en återbetalning direkt. Kontakta vår kundtjänst för att arrangera detta. Vänligen skicka alltid med ordernummer när du kontaktar oss.

    Om din beställning redan har skickats av vår effektiva lagerpersonal, måste du returnera produkterna till oss. Du kommer att få en återbetalning så snart returen är mottagen.
  • Jag har skrivit in fel adress/telefonnummer på min beställning!

    För att uppdatera din adress eller telefonnummer ber vi dig att vänligen kontakta vår kundtjänst. När du kontaktar oss, se till att inkludera ditt ordernummer och specificera den nya adressen eller telefonnumret du vill ändra till. Vi står till tjänst för att hjälpa dig vidare.

  • Jag vill lägga till/ta bort en vara i min beställning!
    Om du önskar ändra din order, såsom att lägga till eller ta bort produkter, är det viktigt att du kontaktar vår kundtjänst så snart som möjligt. Detta beror på att vi inte kan göra några ändringar i din beställning om den redan har packats och skickats från vårt lager.

Reklamation & ångerrätt

  • Vad gäller vid reklamation?

    Enligt svensk lag har du som konsument rätt att reklamera inom 3 år från beställningstillfället. Det är dock viktigt att du kontaktar vår kundtjänst så snart som möjligt efter att du har upptäckt felet. Reklamationsrätten omfattar enbart produktionsfel och inte vanligt slitage eller åldrande av produkten.

    Om du har upptäckt ett fel på din vara och vill göra en reklamation ber vi dig vänligen att kontakta vår kundtjänst.Vi behöver då be dig inkludera ditt ordernummer, en beskrivning av felet och en bild på produkten.

    Viktigt att notera: Släng inte produkten förrän din reklamation har blivit hanterad. Reklamationer accepteras endast med tillhörande underlag och eventuell retur.

  • Det saknas en vara/del av min leverans, vad gör jag?
    • Saknas din vara?
    Kontakta vår kundtjänst och inkludera ordernumret, namnet på den saknade varan och en bild på den leverans du har mottagit. Vi hjälper dig att lösa problemet.
    • Har du fått 1 av flera paket?
    - Ibland kan paket levereras separat och på olika dagar. Det kan bero på att chauffören av misstag inte har märkt att flera paket är avsedda för samma adress.
    - För varje paket skickas ett separat SMS, ibland kan det hända att flera SMS från transportören hamnar i samma meddelande-tråd, vilket kan leda till att du missar dem.

  • Reklamation vid förseningar

    Tyvärr kan leveranser ibland bli försenade av olika anledningar, till exempel; skador under transport eller sen leverans från våra leverantörer.

    Vid förseningar kompenserar vi inte för eventuella extra kostnader som kan uppstå, såsom att köpa produkten från en annan butik under tiden.

    Vi vill påminna om att våra leveranstider är preliminära och inte en absolut garanti. Om du har en specifik dag i åtanke då du behöver produkten, rekommenderar vi att du gör din beställning med några extra dagar i förväg för att undvika eventuella oplanerade kostnader för inköp i en fysisk butik.

    Tveka inte att kontakta vår kundtjänst om du har några frågor angående förseningar med din leverans. Vi finns här för att hjälpa dig.

  • Jag ångrar mitt köp, vad gäller?

    Proteinbolaget erbjuder alltid en 30-dagars öppet köp-policy och ångerrätt under förutsättning att produkten och förpackningen är i nyskick, det vill säga oanvända och oskadade. Varor som säljs till nedsatt pris på grund av kort utgångsdatum omfattas inte av ångerrätten och kan därmed inte returneras eller återbetalas.

    För detaljer om hur du kan returnera varan, vänligen hänvisa till nästa artikel som du kan läsa vidare om "Retur".

  • Jag är inte nöjd med mitt köp, vad gör jag?

    Vi erbjuder endast garanti vid fabrikationsfel. Effekten av kosttillskott varierar mellan individer, och vi kan därför inte garantera resultat för alla. Vi rekommenderar att du läser mer om kosttillskotten innan du handlar för att säkerställa att de uppfyller dina individuella behov.

    Användning av våra produkter sker alltid på egen risk. Är du osäker bör du kontakta en kostrådgivare eller läkare.

    Vi erbjuder inte smakgaranti och kan inte ersätta produkter om du inte gillar smaken. 

Retur

  • Hur gör jag en retur?
    • Retur via Budbee
      Om du har beställt med Budbee kan du enkelt genomföra en retur med dem, välj själv om du antingen vill lämna returen i ett paketskåp eller om du vill att det ska hämtas hemma hos dig. Allt du behöver göra är att boka returen direkt i Budbees app, de tar med retursedel. Det är smidigt och enkelt! Läs mer här hur du gör en retur med Budbee här.
    • Retur via Schenker eller Instabox:Har du fått en returfraktsedel i ditt paket? Då behöver du bara klistra det på paketet och lämna in hos närmaste ombud. Har du inte fått en retursedel i ditt paket behöver du kontakta vår kundtjänst.
  • Hur gör jag ett byte?

    Om du vill byta storlek eller smak, börjar du enkelt med att returnera den produkt du vill byta enligt de steg som beskrivs i artikeln "Hur gör jag en retur?" ovan.

    Därefter kan du helt enkelt beställa den produkt du vill byta till precis som du gör när du lägger en vanlig beställning hos oss. Om priset har ändrats är det ingen problem - ange detta i kassan genom att skicka med ett meddelande till kundtjänst som det finns en knapp för, skriv att det rör sig om ett byte och be vår kundtjänst att granska priset för din tidigare order (gärna med ordernumret bifogat för snabbare hjälp!).

  • Vad kostar en retur?

    En retur hos oss är kostnadsfri. Det enda som kvarstår är fraktavgiften som du betalade vid köptillfället. 

    Om du som kund inte hämtar ditt/ tar emot ditt paket inom den angivna tiden returneras det till Proteinbolaget. Vid ett outlöst paket förbehåller vi oss rätten enligt 41§ KKL att debitera dig som kund de kostnader som uppstår vid returfrakt och expeditionskostnad. Du kommer att bli debiterad med en minimiavgift på 149 sek vid outlöst paket.

Övrigt

  • Vad gäller vid prisgaranti?
  • Kan jag kombinera flera rabattkoder?

    Det är inte möjligt att kombinera flera rabattkoder på en och samma order.

    Vissa rabattkoder har sina individuella kriterier vilket innebär att det i somliga fall går att kombinera rabattkod med redan nedsatta varor, medan ibland är det inte möjligt. All information bör finnas tillgänglig i villkoren du fått i samband med erbjudandet.

    Är du osäker på vad som gäller för din rabattkod eller kampanj, är du välkommen att höra av dig till kundtjänst.

  • Min rabattkod funkar inte?

    Vänligen kontrollera följande steg: 

    • Kontrollera att koden är korrekt angiven i kassan. Kopiera och klistra in den från erbjudandet för att undvika fel.
    • Ta bort eventuella mellanslag före eller efter koden.
    • Dubbelkolla om din varukorg uppfyller kriterierna för koden och att den fortfarande är giltig.

    Tänk på att vissa koder kan vara begränsade till specifika produkter, kategorier eller varumärken och att de inte kan kombineras med andra rabattkoder.

    Om problemet kvarstår, kontakta vår kundtjänst för hjälp. Vi är här för att hjälpa dig!

  • Jag glömde lägga till min rabattkod!

    Om din order ännu inte har skickats kan vi enkelt lägga till rabattkoden direkt i din order.

    Om din order redan har skickats, oroa dig inte! Vi erbjuder ett tillgodosaldo som du kan använda vid ditt nästa köp.

    Kontakta vår kundtjänst för hjälp med ovanstående.

  • Erbjuder ni fri frakt?

    Vi erbjuder fri frakt på beställningar över 599 kronor när du väljer ekonomifrakt. Det finns dock ett undantag för köp av Nocco eller Barebells, där tillkommer alltid en fraktavgift.

Leverans

Orderfråga

  • Hur spårar jag min beställning?

    Du kan enkelt spåra din order och få en estimerad leveransdag via - Spåra din order

    Vi rekommenderar även att du laddar ned följande appar för att spåra dina beställningar:

    Budbee

    Mina paket Apple

    Mina paket Android

    Instabox

  • Hur funkar expresshantering?
    När du väljer vår expresshantering för 29 kronor i kassan, prioriteras din beställning för snabb packning på vårt lager. Observera att detta endast påverkar lagerhanteringen. För beräknad leveransdag, se din orderbekräftelse. Sista leverans från lagret sker klockan 15:00.
  • Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket i tid?

    Om du inte hämtar ditt paket inom den angivna tiden returneras det till oss på Proteinbolaget. Enligt 41§ KKL förbehåller vi oss rätten att debitera dig en minimiavgift på 149 SEK. 

    Vanligtvis behåller ombud paket i 7-14 dagar. Boxleveranser återgår efter 7 dagar om inget annat anges. För specifik information, vänligen kontakta ombudet och fraktbolaget direkt.

  • Jag har inte fått någon orderbekräftelse

    Om du inte har mottagit din orderbekräftelse, vänligen följ stegen nedan:

    • Kolla skräpposten: Först och främst, kolla din skräppostmapp. Ibland kan orderbekräftelser hamna där av misstag.
    • Fel e-postadress: Det är också möjligt att du har angett fel e-postadress vid beställningen. Om din order har gått igenom, bör du ha fått en kvittens via Qliro. Du kan kontrollera de angivna uppgifterna där. Om du märker att felaktiga uppgifter har angetts, vänligen kontakta vår kundtjänst för att korrigera dem.

      Om du inte har mottagit något kvitto från Qliro är det troligt att din beställning inte har gått igenom av tekniska skäl.
  • Kan jag avbeställa min order?
    Om din order ännu inte har skickats kan du avbryta den och genomföra en återbetalning direkt. Kontakta vår kundtjänst för att arrangera detta. Vänligen skicka alltid med ordernummer när du kontaktar oss.

    Om din beställning redan har skickats av vår effektiva lagerpersonal, måste du returnera produkterna till oss. Du kommer att få en återbetalning så snart returen är mottagen.
  • Jag har skrivit in fel adress/telefonnummer i min beställning!

    För att uppdatera din adress eller telefonnummer ber vi dig att vänligen kontakta vår kundtjänst. När du kontaktar oss, se till att inkludera ditt ordernummer och specificera den nya adressen eller telefonnumret du vill ändra till. Vi står till tjänst för att hjälpa dig vidare.

  • Jag vill lägga till/ta bort en vara i min beställning!
    Om du önskar ändra din order, såsom att lägga till eller ta bort produkter, är det viktigt att du kontaktar vår kundtjänst så snart som möjligt. Detta beror på att vi inte kan göra några ändringar i din beställning om den redan har packats och skickats från vårt lager.

Reklamation & ångerrätt

Retur

  • Vad gäller vid reklamation?

    Enligt svensk lag har du som konsument rätt att reklamera inom 3 år från beställningstillfället. Det är dock viktigt att du kontaktar vår kundtjänst så snart som möjligt efter att du har upptäckt felet. Reklamationsrätten omfattar enbart produktionsfel och inte vanligt slitage eller åldrande av produkten.

    Om du har upptäckt ett fel på din vara och vill göra en reklamation ber vi dig vänligen att kontakta vår kundtjänst. Vi behöver då be dig inkludera ordernummer, en beskrivning av felet och en bild på produkten.

    Viktigt att notera: Släng inte produkten förrän din reklamation har blivit hanterad. Reklamationer accepteras endast med tillhörande underlag och eventuell retur.

  • Det saknas en vara/del av min leverans, vad gör jag?
    • Saknas din vara?
    Kontakta vår kundtjänst och inkludera ordernumret, namnet på den saknade varan och en bild på den leverans du har mottagit. Vi hjälper dig att lösa problemet.
    • Har du fått 1 av flera paket?

    - Ibland kan paket levereras separat och på olika dagar. Det kan bero på att chauffören av misstag inte har märkt att flera paket är avsedda för samma adress.
    - För varje paket skickas ett separat SMS, ibland kan det hända att flera SMS från transportören hamnar i samma meddelande-tråd, vilket kan leda till att du missar dem.

  • Reklamation vid förseningar

    Tyvärr kan leveranser ibland bli försenade av olika anledningar, till exempel; skador under transport eller sen leverans från våra leverantörer.

    Vid förseningar kompenserar vi inte för eventuella extra kostnader som kan uppstå, såsom att köpa produkten från en annan butik under tiden.

    Vi vill påminna om att våra leveranstider är preliminära och inte en absolut garanti. Om du har en specifik dag i åtanke då du behöver produkten, rekommenderar vi att du gör din beställning med några extra dagar i förväg för att undvika eventuella oplanerade kostnader för inköp i en fysisk butik.

    Tveka inte att kontakta vår kundtjänst om du har några frågor angående förseningar med din leverans. Vi finns här för att hjälpa dig.

  • Jag ångrar mitt köp, vad gäller?

    Proteinbolaget erbjuder alltid en 30-dagars öppet köp-policy och ångerrätt under förutsättning att produkten och förpackningen är i nyskick, det vill säga oanvända och oskadade. Varor som säljs till nedsatt pris på grund av kort utgångsdatum omfattas inte av ångerrätten och kan därmed inte returneras eller återbetalas.

    För detaljer om hur du kan returnera varan, vänligen hänvisa till nästa artikel som du kan läsa vidare om "Retur".

  • Jag är inte nöjd med mitt köp, vad gör jag?

    Vi erbjuder endast garanti vid fabrikationsfel. Effekten av kosttillskott varierar mellan individer, och vi kan därför inte garantera resultat för alla. Vi rekommenderar att du läser mer om kosttillskotten innan du handlar för att säkerställa att de uppfyller dina individuella behov.

    Användning av våra produkter sker alltid på egen risk. Är du osäker bör du kontakta en kostrådgivare eller läkare.

    Vi erbjuder inte smakgaranti och kan inte ersätta produkter om du inte gillar smaken. 

  • Hur gör jag en retur?
    • Retur via Budbee
      Om du har beställt med Budbee kan du enkelt genomföra en retur med dem, välj själv om du antingen vill lämna returen i ett paketskåp eller om du vill att det ska hämtas hemma hos dig. Allt du behöver göra är att boka returen direkt i Budbees app, de tar med retursedel. Det är smidigt och enkelt! Läs mer här hur du gör en retur med Budbee här. 
    • Retur via Schenker eller Instabox:
      Har du fått en returfraktsedel i ditt paket? Då behöver du bara klistra det på paketet och lämna in hos närmaste ombud.
      Har du inte fått en retursedel i ditt paket behöver du kontakta vår kundtjänst
  • Hur gör jag ett byte?

    Om du vill byta storlek eller smak, börjar du enkelt med att returnera den produkt du vill byta enligt de steg som beskrivs i artikeln "Hur gör jag en retur?" ovan.

    Därefter kan du helt enkelt beställa den produkt du vill byta till precis som du gör när du lägger en vanlig beställning hos oss. Om priset har ändrats är det ingen problem - ange detta i kassan genom att skicka med ett meddelande till kundtjänst som det finns en knapp för, skriv att det rör sig om ett byte och be vår kundtjänst att granska priset för din tidigare order (gärna med ordernumret bifogat för snabbare hjälp!)

  • Vad kostar en retur?

    En retur hos oss är kostnadsfri. Det enda som kvarstår är fraktavgiften som du betalade vid köptillfället. 

    Om du som kund inte hämtar ditt/ tar emot ditt paket inom den angivna tiden returneras det till Proteinbolaget. Vid ett outlöst paket förbehåller vi oss rätten enligt 41§ KKL att debitera dig som kund de kostnader som uppstår vid returfrakt och expeditionskostnad. Du kommer att bli debiterad med en minimiavgift på 149 sek vid outlöst paket.

Övrigt

  • Vad gäller vid prisgaranti?
  • Kan jag kombinera flera rabattkoder?

    Det är inte möjligt att kombinera flera rabattkoder på en och samma order.

    Vissa rabattkoder har sina individuella kriterier vilket innebär att det i somliga fall går att kombinera rabattkod med redan nedsatta varor, medan ibland är det inte möjligt. All information bör finnas tillgänglig i villkoren du fått i samband med erbjudandet.

    Är du osäker på vad som gäller för din rabattkod eller kampanj, är du välkommen att höra av dig till kundtjänst.

  • Min rabattkod funkar inte?

    Vänligen kontrollera följande steg: 

    • Kontrollera att koden är korrekt angiven i kassan. Kopiera och klistra in den från erbjudandet för att undvika fel.
    • Ta bort eventuella mellanslag före eller efter koden.
    • Dubbelkolla om din varukorg uppfyller kriterierna för koden och att den fortfarande är giltig.

    Tänk på att vissa koder kan vara begränsade till specifika produkter, kategorier eller varumärken och att de inte kan kombineras med andra rabattkoder.

    Om problemet kvarstår, kontakta vår kundtjänst för hjälp. Vi är här för att hjälpa dig!

  • Jag glömde lägga till min rabattkod!

    Om din order ännu inte har skickats, kan vi enkelt lägga till rabattkoden direkt i din order.Om din order redan har skickats, oroa dig inte! Vi erbjuder ett tillgodosaldo som du kan använda vid ditt nästa köp.

    Kontakta vår kundtjänst för hjälp med ovanstående.

  • Erbjuder ni fri frakt?
    Vi erbjuder fri frakt på beställningar över 599 kronor när du väljer ekonomifrakt. Det finns dock ett undantag för köp av Nocco eller Barebells, där tillkommer alltid en fraktavgift.

Vad är protein? Vi går igenom allt du behöver veta!

Vad är protein? Vi går igenom allt du behöver veta!

2024-03-13
Protein är ett av de viktigaste makronäringsämnena för vår kropp. Det är avgörande för allt från att bygga och reparera muskler till att producera hormoner och enzymer. Protein finns naturligt i kroppen, det finns i kosttillskott och det finns i mat. Här går vi igenom vad protein faktiskt är och vad du behöver veta om det!
Vad är Q10 och vad är det bra för?

Vad är Q10 och vad är det bra för?

2024-03-04
Sedan 90-talet har man pratat om Q10. Det finns naturligt i kroppen och det finns i mat samt i kosttillskott. Att tillsätta Q10 i energidrycker och hälsodrycker har blivit en riktig hälsotrend. Det kan ge dig en energiboost i vardagen och stärka ditt hjärta. Här går vi igenom vad Q10 faktiskt är och varför det har blivit så populärt!
Q10 bäst i test 2024: Vi jämför 4 populära sorter

Q10 bäst i test 2024: Vi jämför 4 populära sorter

2024-03-04
Är du trött på att försöka navigera bland alla Q10-tillskott på marknaden? Med olika doser, priser och påstådda fördelar kan det vara överväldigande att välja det rätta. Men oroa dig inte längre! Vi har jämfört fyra populära Q10-tillskott från märkena GAAM, Elexir Pharma, Great Earth och Better You för att hjälpa dig hitta det perfekta valet för dina behov. Låt oss ta en titt på våra toppval och hitta det som passar dig bäst!
Clear Whey bäst i test 2024: Vi jämför 4 populära sorter

Clear Whey bäst i test 2024: Vi jämför 4 populära sorter

2024-03-01
Den hetaste trenden inom proteinpulver är Clear Whey. Med sin saftliknande konsistens och uppfriskande smak är det perfekt för att släcka törsten och återhämta musklerna efter ett svettigt träningspass. Men med så många olika märken och smaker på marknaden, hur vet du vilket du ska välja? Här jämför vi fyra populära Clear Whey proteinpulver från välkända varumärkena GAAM, Optimum Nutrition, Aware Nutrition och Leader Performance.