Leverans

  • Hur spårar jag mitt paket?

    Så snart din beställning har skickats från vårt lager kommer du få en leveransbekräftelse via mejl med en tillhörande spårningslänk.

    Om du vill följa ditt paket påväg till dig rekommenderar vi att ladda ned följande appar:

    Budbee

    Mina paket Apple

    Mina paket Android

    Instabox

  • Vilka länder levererar ni till?


    I dagsläget levererar vi inom Sverige och till Finland.

  • Jag har ingen legitimation, hur hämtar jag ut mitt paket?

    Dessvärre har vi inte möjlighet att påverka detta då en giltig ID handling krävs för att hämta ut paketet, detta för att motverka risk för bedrägeri. 

    Om ditt paket levereras med Budbee finner du information om hur vi kommer att leverera ditt paket via den länk vi skickat till dig på sms. Om ID-krav finns på ordern kommer legitimation att behövas vid överlämnandet av paketet. Står det ”du måste vara hemma vid leveransen” är det enbart mottagaren av paketet som kan ta emot leveransen. 

    Om ditt paket har skickats med Postnord kan du ladda ner deras app och hämta ut paketet genom att identifiera dig med mobilt BankID.

  • Hur fungerar Budbee?

    Budbee erbjuder  hemleverans samt via Budbee Box på flera olika städer i Sverige. 

    Hemleverans
    En hemleverans sker alltid kvällstid mellan 17:00-22:00 när de flesta är hemma. För en mindre avgift kan du dock göra ett val att önskar få de levererat mellan ett mindre fönster exempelvis 17:00-18:00.

    Du väljer själv hur du vill få ditt paket levererat. Vill du att de knackar på när de anlänt? Absolut. Föredrar du att det lämnas utanför dörren? Inga problem. Välj det som passar dig bäst!

    Paketet går till din angivna adress på ordern hos oss, och du har möjlighet att fylla i en mindre beskrivning av ditt område om du vet med dig att det är svårt att hitta.

    Du kan även följa ditt paket i realtid och se när chauffören närmar sig just din adress. Vi rekommenderar alla våra kunder till att ladda ned deras app

    Budbee Box
    Du väljer själv vilken box som passar dig bäst direkt i kasan och hämtar enkelt ut det med en kod som de skickar ut via SMS. Du får även en länk via mejl så snart ditt paket är skickat från vårt lager som du även kan använda för att få fram din kod till boxen när den väl är framme.

  • Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

    Om du som kund inte hämtar ditt paket inom den angivna tiden, returneras det till Proteinbolaget. Vid outlöst paket förbehåller vi oss rätten enligt 41§ KKL att debitera dig som kund kostnaderna för returfrakt och expeditionskostnad. Du kommer att bli debiterad en minimiavgift på 149 sek vid outlöst paket. (Eventuella fraktkostnader kvarstår). 


    Vanligtvis ligger paket kvar hos ombud mellan 7-14 dagar beroende på fraktbolag och ombud. Via boxleverans returneras paketet efter 7 dagar, om inget annat angivits.

    Vi rekommenderar dig till att kontakta ombud och fraktbolag direkt för att få specifik information om vad som gäller din försändelse! 
  • Hur funkar expresshantering?
    När du väljer expresshantering som tillval i kassan för 29 kronor hamnar ditt paket först i kön att packas på vårt lager och skickas med nästa leverans. Expresshantering snabbar endast på hanteringen utav din beställning på vårt lager och inte själva leveransen med valt fraktsätt. Se orderbekräftelse för estimerad leveransdag.

    Vänligen observera: Sista leveransen går klockan 15:00 från vårt lager.

Orderfråga

  • Jag har inte fått någon orderbekräftelse, vad beror det på?

    Har du inte fått någon orderbekräftelse? Börja med att kika din skräppost, händer ibland att de hamnar där. Skulle du inte hitta något i varken inkorg eller skräppost kan det bero på att du angivit fel mejladress!
    För att få fram information om din beställning kan du enkelt logga in via din profil hos Klarna. Där kan du se vilken mejladress som angivits vid beställning samt ordernummer.

    Skulle du upptäcka att fel mejl har registrerats - ta kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig att justera och skickar ut en ny bekräftlese via mejl.
     
    Du kan även nå din orderbekräftelse genom att logga in"mina sidor" och sedan klicka dig vidare till "beställningar" för att finna alla dina lagda ordrar.
  • Kan jag avbeställa eller ändra min order?

    • För att avbeställa din order måste du kontakta kundtjänst. Så länge din order ännu inte har skickats från vårt lager är det möjligt att avbryta och återbetala dig omgående. Skulle dock vår snabba lagerpersonal redan skickat ditt paket kommer din order bli återbetald så snart den kommit tillbaka i retur till oss.
    • Önskar du ändra din order, det vill säga - lägga till eller ta bort produkter måste du kontakta vår kundtjänst så snabbt som möjligt. Detta då vi inte har möjlighet att göra några förändringar på din beställning om den redan packats och skickats från vår lager.

      Skulle du behöva justera leveransadress på din order behöver du också kontakta vår kundtjänst omgående.
      ______________________________________________________________________

      Ska_rmavbild_2021-10-05_kl._11.40.00.pngVår kundtjänst är tillgänglig via chatt varje helgfri vardag mellan 07.00-15:30
      Ska_rmavbild_2021-10-05_kl._11.40.21.png Vill du kontakta oss via mejl kan du välja antingen att fylla i vårt formulär nedan eller mejla direkt till info@proteinbolaget.seVårt mål är att besvara din förfrågan inom 24h. 

    Kontaktar du oss via formuläret eller mejl ber vi dig bifoga länk till produkterna du önskar lägga till, eller specificera vilken vara du önskar ta bort från din beställning för absolut snabbast hantering!

  • Hur ändrar jag leveransadress på min beställning?

    Har du valt hemleverans? Då ber vi dig vänligen kontakta vår kundtjänst via chatt eller info@proteinbolaget.se 

    Vi ber dig vänligen specificera vilken adress du önskar byta till om du kontaktar oss via mejl för absolut snabbast hantering. 

    Har du valt en leverans via ombud?
    Vi har dessvärre inte möjlighet att justera eller ändra ombud för leverans. Vänligen ta kontakt med vår kundtjänst för mer information om vad som gäller just din beställning!

    Har du valt boxleverans? 
    Vi har dessvärre inte möjlighet att justera eller ändra ombud för din box leverans. Har du beställt via Budbee kan du enkelt ändra till en hemleverans i deras app! Har du inte möjlighet till detta ber vi dig vänligen ta kontakt med vår kundtjänst för vidare hjälp.

Reklamation

  • Jag vill reklamera!

    Enligt svensk lag har du som konsument rätten att reklamera en vara i upp till 3 år från och med att du fått hem produkten. Dock behöver du kontakta vår kundtjänst inom en skälig tid från att felet har upptäckts. Reklamationsrätten gäller endast produktionsfel och inte för vanligt slitage eller åldrande av produkt.

    Har du upptäckt något fel på din vara och vill upprätta en reklamation ber vi dig kontakta vår kundtjänst!


    Om kontaktar du oss via mejl ber vi dig vänligen skicka med ordernummer, beskrivning av felet samt en bild på produkten.

    OBS! släng inte produkten förrän din reklamation är hanterad. En reklamation accepteras enbart mot underlag och eventuell retur. 

  • Min vara levererades skadad, vad gör jag?

    Har du fått ut en trasig vara? Ta en bild på produkten och kontakta vår kundtjänst, så hjälper vi dig gärna!

    OBS! Det är viktigt att du inte slänger något emballage eller den trasiga varan innan du har haft kontakt med oss. Vi behöver nämligen ha underlag när vi ska hjälpa dig med en reklamation.

  • Jag har fått fel vara/en vara saknas, vad gör jag?
  • Reklamation vid förseningar

    Dessvärre händer det ibland att en leverans blir något sen av olika anledningar, exempel: skadats under transporten eller sen inleverans från vår leverantör. 

    Vi erbjuder i regel en liten gåva i samband med dessa förseningar, dock kompenserar vi inte för extra kostnader som råder kring omständigheterna, som exempelvis köp av produkt under tiden i en annan butik. 

    Vi rekommenderar alltid att man har i åtanke att våra leveranstider är preliminära och inte en garanti. Om du vet med dig att du är i stort behov av en produkt en viss dag, gör gärna din beställning med några dagar tillgodo så att du undviker eventuella kostnader för inköp i fysisk butik. 

    Kontakta gärna vår kundtjänst om du har frågor kring förseningar av din leverans. 

Ångerrätt

  • Jag ångrar mitt köp, vad gör jag?

    Proteinbolaget ger dig alltid 30 dagars öppet köp och ångerrätt på alla dina beställningar. Detta förutsatt att produkten och förpackning är i oförändrat skick, det vill säga oanvänd och ej skadad.

    Kontakta vår kundtjänst om du önskar ångra ditt köp. Skulle vi ännu inte ha skickat din beställning makuleras beställningen omgående och en återbetalning genomförs omgående.

    Skulle vi mot förmodan varit snabba och skickat din beställning kan vi hjälpa dig att återkalla paketet via valt fraktbolag. Återbetalning genomförs så snart produkterna är åter i vårt lager. 

    Har du redan hämtat ut ditt paket? Då kan du enkelt göra en retur (läs mer om hur du gör en retur under "Retur" nedan), återbetalningen genomförs så snart produkterna är åter i vår lager förutsatt att de är i samma skick som när vi skicka dem. 

  • Jag är inte nöjd med min vara, vad gör jag?

    Vi erbjuder endast garanti vid fabrikationsfel. Behovet av kosttillskott är väldigt individuellt, det går därför inte garantera resultat för alla individer. Läs gärna på om kosttillskotten innan du handlar för att se om de möter de behov just Du har.

    Produkterna brukas alltid under egen risk, det är därför viktigt att du kontaktar en kostrådgivare eller läkare om du är osäker. 

    Vi erbjuder dessvärre inte smakgaranti och kan därför inte ersätta dig om du ogillar smaken. Men är du missnöjd med din vara är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst så ska vi komma fram till en bra lösning!

Betalning

  • Vilka betalningsmetoder erbjuder ni?


    Ska_rmavbild_2021-09-28_kl._15.14.10.png

    I samarbete med Klarna Checkout erbjuder vi våra kunder att betala via kort och direktbetalning, samt faktura eller delbetalning.

  • Kort och- direktbetalning via Klarna

    Med Betala direkt genomför du din betalning direkt vid beställning. Betalningen kan genomföras via antingen ditt bankkort, banköverföring eller genom ett kopplat bankkonto.
     
    För bankonto kopplat via Klarna godkänner du enkelt dina köp via mobilt BankID. Denna metod går endast att använda om du någon gång handlat via Klarnas kundportal eller i samband med ett köp via Klarna.

    För kortbetalning reserveras beloppet av ditt köp på kortet när du fullföljt beställningen, när dina varor skickas från vårt lager kommer summan dras från ditt kort. 
  • Faktura och delbetalning via Klarna

    • Faktura - Få först. Betala sen När du slutfört din beställning skickas en faktura som skall betalas 30 dagar från det att vi skickat dina varor. 
    • Månadsfaktura - På månadsfakturan samlas alla köp du gjort under månaden. Det tillkommer en månadsavgift på 29 SEK.
    • Betala i slutet av nästa månad - Din faktura skickas ut till dig i mitten på nästkommande månad och betalas i slutet på den aktuella månaden. Detta betalsätt kommer till en kostnad på 29 SEK.
    • Delbetalningskonto - Här kan du välja att samla alla dina köp på en så kallad kontofaktura. Välj därefter att delbetala din order eller betala den i slutet på nästkommande månad. Detta gör du enkelt själv om du loggar in på "Mitt Klarna". Observera att det tillkommer ränta vid delbetalning, har du mer frågor kring detta ber vi dig kontakta Klarna.

      För att kunna betala mot faktura så ställs vissa villkor. Dessa är följande:
      ● Du måste vara över 18 år.
      ● Du får inte ha några tidigare betalningsanmärkningar.
      ● Du får inte ha tidigare obetalda krav från Klarna.

      Du kan läsa mer om "Betala med Klarna"

      Nedan ser du de alternativ du får med Klarna faktura i kassan:
       
      Ska_rmavbild_2021-09-29_kl._12.15.15.png
  • Varför kan jag inte betala med faktura?

    Vi använder oss utav Klarna som betalningsleverantör och de gör alltid en kreditkontroll på alla kunder som önskar handla via avbetalning/faktura. 

    Skulle du inte få upp faktura som betalningsalternativ eller blir nekad betalning mot faktura i kassan kan det bero på att du exempelvis har en obetald faktura, anmärkning eller personlig information saknas. 

    Vi har inte möjlighet att se anledningen till varför du inte erbjuds faktura via Klarna och får därför be dig kontakta Klarnas kundtjänst för mer information och hjälp.

  • Jag har inte fått någon faktura?
  • Hur fungerar en återbetalning?

    Har du betalat din order med kort- eller direktbetalning genomför vi en återbetalning till det konto som användes vid beställning direkt.


    Har du använt faktura som betalningsmetod, kommer du automatiskt bli återbetalad via samma konto som du använde för att betala din faktura via Klarna. Skulle fakturan vara obetald kommer den automatiskt att tas bort. 

    OBS! En återbetalning brukar ta mellan 3-5 bankdagar.

Retur

  • Jag vill returnera en eller flera varor, hur gör jag?

    Har du inte fått en returfraktsedel i ditt paket? 

    • Kontakta kundtjänst via antingen chatt 07:00-15:30 eller maila oss på info@proteinbolaget.se 
      - Ha ditt ordernummer nära till hands. Vi kommer att skicka ut en kostnadsfri returfraktsedel till dig via mejl eller per brev.
    • Klistra på returfraktsedeln på ditt paket och lämna in det hos närmsta ombud. Förslagsvis där du hämtade ditt paket! 

    Har du fått en returfraktsedel i ditt paket?

    • Då behöver du inte kontakta kundtjänst för att göra en retur. Du klistrar på din returfraktsedel och lämnar in den hos närmsta ombud. Förslagsvis där du hämtade ut ditt paket!

    Du behöver inte fylla i någon retursedel om vilka varor du returnerar till oss, vi vet vilken order samt varor det gäller via returfraktsedeln du klistrar på paketet!

    Du kan också göra en retur via Budbee hemleverans eller box, mer om det i nästa artikel!
    __________________________________________________________________________________

    Observera: En godkänd retur är på varor i oförändrat skick från att du mottagit din försändelse. Öppnade produkter eller trasiga/smutsiga varor som återkommer till oss i retur återbetalas inte i sin helhet. Vi kommer att kontakta dig som kund i sådant fall. 

    Det är viktigt att du efterfrågar kvitto med kollinummer från ombudet du lämnar in ditt paket hos. Detta för att vi skall ha ett giltig underlag ifall paketet skulle hamna på villovägar. 

    Vänligen notera att en retur kan ta upp till 1-2 veckor. Har du valt faktura som betalningsmetod kan du enkelt anmäla retur via din profil i Klarna's app!

    Din betalning kommer att justeras hos Klarna så snart vi mottagit din retur oavsett vilken betalningsmetod du har valt. Återbetalningen tar mellan 3-5 bankdagar.

  • Hur fungerar en retur via Budbee?

    Budbee fungerar lika bra åt båda håll! Välj själv om du antingen vill lämna returen i ett paketskåp eller om du vill att det ska hämtas hemma hos dig. Ser hur du gör nedan!

    Budbee Home
    1.
    Via länken skickad på SMS eller via app kan du gå in i den order som du vill returnera. Du bokar din retur via knappen "boka upphämtning av retur".
    2. Boka in en tid som passar dig för upphämtning. Välj själv om de ska hämta upp ditt paket utanför din dörr eller om du vill lämna din retur direkt till chauffören när vi kommer hem till dig.

    Budbee Box
    1. Gå till din order i appen och tryck på ”boka retur. Packa produkterna och välj vilken Box du vill lämna paketet i. Du behöver inte printa någon returetikett.
    2. När du har fått en bekräftelse på att returen är bokad så har du två timmar på dig att lämna paketet i vald Box. Om du inte hinner i tid kan du boka en ny retur i appen eller trackinglänken.

    Läs mer om hur du gör en retur via Budbee här!

  • Vad händer med min faktura när jag gör en retur?
    Din faktura kommer att uppdateras när vi tagit emot din retur. Du kan enkelt "anmäla retur" på din order via din profil i Klarna's app. Detta gör att din faktura blir pausad under tiden som returen behandlas. 

    Har du exempelvis bara returnerat 1 vara från beställning, justeras din aktuella faktura  - det skickas med andra ord inte ut en ny faktura!
  • Hur gör jag ett byte?

    Vill du exempelvis byta storlek, färg, smak eller produkt kan du enkelt börja med att returnera produkten du önskar byta genom att följa stegen för retur som du finner i artikeln "Jag vill returnera en eller flera varor, hur gör jag?" ovanför.

    Du behöver därefter beställa hem den produkt du önskar byta till precis som vanligt när du lägger en beställning hos oss. Har priset förändrats? Inga problem - skriv en kommentar till kundtjänst i kassan att det är ett byte och att vi behöver se över priset för tidigare order (bifoga gärna ordernummer på din beställning för snabbast möjliga hjälp!). 

  • Vad kostar en retur?
    Om du önskar returnera en eller flera varor kostar det inget extra. Fraktavgiften du betalade när du la din beställning kvarstår dock.

    Om du som kund inte hämtar ditt paket inom den angivna tiden som ombud eller box informerat om returneras det till Proteinbolaget. Vid outlöst paket förbehåller vi oss rätten enligt 41§ KKL att debitera dig som kund kostnaderna för returfrakt och expeditionskostnad. Du kommer att bli debiterad en minimiavgift på 149 sek vid outlöst paket.

Erbjudanden

  • Vad har ni för erbjudanden och kampanjer?
    Varje månad släpper vi nya kampanjer som gäller månaden ut. Kampanjerna kan innehålla allt från rabatterade priser på dryck och bars till kosttillskott och träningskläder. Alla våra kampanjer finner du under "månads-kampanjer" på vår startsida i menyn. 
  • Kan jag kombinera min rabattkod med andra erbjudanden?

    Det är inte möjligt att kombinera flera rabattkoder på en och samma order.

    Vissa rabattkoder har sina individuella kriterier vilket innebär att det i somliga fall går att kombinera rabattkod med redan nedsatta varor, medan ibland är det inte möjligt. All information bör finnas tillgänglig i villkoren du fått i samband med erbjudandet.

    Är du osäker vad som gäller för din rabattkod eller kampanj, är du välkommen att höra av dig till kundtjänst

  • Varför fungerar inte min rabattkod?

    Börja med att kontrollera att korrekt kod har angivits i kassan. Vi rekommenderar att man kopierar koden direkt från erbjudandet och klistrar in det i fältet under "lägg till rabattkod eller presentkort" för att undvika felskrivning. Se även till så inget mellanslag finns med innan eller efter koden, om inte angivet. 


    Skulle koden stämma överens och du följt samtliga steg ovan ber vi dig dubbelkolla att varukorgens innehåll uppfyller de kriterier som gäller för koden samt giltighetstid. Det händer att vi erbjuder rabattkoder som endast gäller för exempelvis en viss produkt, kategori eller från ett visst varumärke. Det kan också vara så att man inte kan kombinera fler rabattkoder i samma beställning. 

    Skulle inget av ovanstående fungera ber vi dig vänligen kontakta oss på kundtjänst, vi hjälper dig gärna! 
  • Jag glömde ange min rabattkod vid beställning, kan man lägga till den i efterhand?

    Förutsatt att din beställning inte lämnat vårt lager och är fakturerad kan vi självklart lägga till din rabattkod. 

    Skulle vi redan ha skickat din beställning kan du ta kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig gärna med att komma fram till en lösning! 

  • Har ni någon rabattkod jag kan få ta del av?

Övriga frågor

  • Vad gäller vid prisgaranti?

    På Proteinbolaget erbjuder vi prisgaranti! 

    Vi matchar priser på varor du hittat billigare hos exempelvis en annan webbshop, samt aktuellt erbjudande på produkter du köpt till fullt pris tidigare. Du har rätt att prismatcha produkten inom 7 dagar från att du genomfört ditt köp! 

    Det finns några regler och kriterier för detta!

    • Produkten ska vara köpt från Proteinbolaget.se.

    • Du ska personligen, dvs inte genom tredje part, ha kontaktat kundtjänst antingen innan ditt köp eller senast 7 dagar från det att du har genomfört köpet. Har din order inte lämnat vårt lager kan priset justeras, har ordern skickats från oss erbjuder vi mellanskillnaden på ditt kundkonto.

    • Prisgarantin gäller endast på samma produkter. Det vill säga varor av samma märke, smak och storlek. Produkter med särskilda villkor omfattas ej av prisgarantin, till exempel varor med kort datum som säljs ut till ett lägre pris. Vi prismatchar inte i kombination med eventuella rabattkoder.

    • Om andra avgifter tillkommer som t.ex pant eller frakt ska det inkluderas i jämförelsen.

    • Produkten som du vill prismatcha mot måste kunna köpas via en svensk webbshop och finnas i lager på denna sida samt hos Proteinbolaget.se vid köptillfället. Prismatchning kan alltså inte göras mot priser på varor som återfinns i fysisk butik.

    • Webbshopen måste drivas av ett svenskregistrerat företag med ett synligt organisationsnummer och kontaktinformation.

     
    Gör såhär:
    1. Fyll i kontaktformuläret för prisgaranti.
    2. I formuläret ska du bl.a. ange ditt ordernummer hos Proteinbolaget för beställningen det gäller samt en länk till produkten från konkurrentens hemsida.
  • Kan jag köpa ett presentkort hos er?

    Du kan självklart köpa ett presentkort hos oss!

    Hur fungerar det om jag köper ett presentkort? 
    Presentkorten finns i ett flertal valörer mellan 100 - 5.000 kr. Givetvis kan du köpa flera presentkort om du så önskar.

     
    Observera! 
    Inget fysiskt presentkort skickas hem,  du får endast en personlig kod som visas på "din sida" när du är inloggad på ditt kundkonto. Denna kod kan du ge bort till din vän genom att skicka ett personligt meddelande eller skriva ut ett presentkort. Din vän kan då ange den i kassan när hon/han gör sin beställning här hos oss. Presentkortet är giltigt i 1 år.
     
    Har jag ett kundkonto?
    Ett kundkonto skapas automatiskt när du lägger din första order. Om du inte har tillgång till dina inloggningsuppgifter så kan du begära ett nytt lösenord här!Ditt användarnamn är den mejladress du använt vid beställning.
  • Kundkonto

    Har jag ett kundkonto?
    Svar ja!

    Alla som har handlat hos oss någon gång har ett kundkonto, det skapas automatiskt vid ditt första köp och är kopplat till den mejladress som du angivit vid ditt köp. Detta för att vi enkelt skall kunna samla dina köp och på bästa möjliga sätt hjälpa dig vid eventuella frågor!

    Kommer du inte ihåg ditt lösenord? klicka här!

  • Proteinbolagets egna varumärken

    GAAM är ett väletablerat svenskt varumärke som grundades tidigt 2014 på grund av ett växande marknadstryck efter svensktillverkade kostillskott med bra smak och lågt pris.

    GAAM står för (Gillberg Adam Åkeson Mårten) som är grundarna av varumärket GAAM. GAAM arbetar hårt för att utveckla och ta fram världens godaste kosttillskott, samtidigt som det ska hålla marknadsledande kvalitet till ett konkurenskraftigt pris, detta är ingen lätt uppgift då de endast håller sig till svenska råvaror men att de säljer över 25 ton protein årligen talar lite för sig själv.

    Det svenska livsstilsmärket VeganHey skapar veganska produkter med samtid, framtid och design i fokus. Alla produkter är tillverkade i Sverige och speciellt framtagna för människor med en aktiv livsstil.


    Fitnessjunkie är ett klädesvarumärke som riktar sig till personer som identifierar sig som fitness junkies och lever sina liv därefter, oavsett vilken typ av träning som utövas.

Leverans

Orderfråga

  • Hur spårar jag mitt paket?

    Så snart din beställning har skickats från vårt lager kommer du få en leveransbekräftelse via mejl med en tillhörande spårningslänk.

    Om du vill följa ditt paket påväg till dig rekommenderar vi att ladda ned följande appar:

    Budbee

    Mina paket Apple

    Mina paket Android

    Instabox

  • Vilka länder levererar ni till?


    I dagsläget levererar vi inom Sverige och till Finland.

  • Jag har ingen legitimation, hur hämtar jag ut mitt paket?

    Dessvärre har vi inte möjlighet att påverka detta då en giltig ID handling krävs för att hämta ut paketet, detta för att motverka risk för bedrägeri. 

    Om ditt paket levereras med Budbee finner du information om hur vi kommer att leverera ditt paket via den länk vi skickat till dig på sms. Om ID-krav finns på ordern kommer legitimation att behövas vid överlämnandet av paketet. Står det ”du måste vara hemma vid leveransen” är det enbart mottagaren av paketet som kan ta emot leveransen. 

    Om ditt paket har skickats med Postnord kan du ladda ner deras app och hämta ut paketet genom att identifiera dig med mobilt BankID.

  • Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

    Om du som kund inte hämtar ditt paket inom den angivna tiden, returneras det till Proteinbolaget. Vid outlöst paket förbehåller vi oss rätten enligt 41§ KKL att debitera dig som kund kostnaderna för returfrakt och expeditionskostnad. Du kommer att bli debiterad en minimiavgift på 149 sek vid outlöst paket. (Eventuella fraktkostnader kvarstår). 


    Vanligtvis ligger paket kvar hos ombud mellan 7-14 dagar beroende på fraktbolag och ombud. Via boxleverans returneras paketet efter 7 dagar, om inget annat angivits.

    Vi rekommenderar dig till att kontakta ombud och fraktbolag direkt för att få specifik information om vad som gäller din försändelse! 
  • Hur funkar expresshantering?
    När du väljer expresshantering som tillval i kassan för 29 kronor hamnar ditt paket först i kön att packas på vårt lager och skickas med nästa leverans. Expresshantering snabbar endast på hanteringen utav din beställning på vårt lager och inte själva leveransen med valt fraktsätt. Se orderbekräftelse för estimerad leveransdag.

    Vänligen observera: Sista leveransen går klockan 15:00 från vårt lager.
  • Jag har inte fått någon orderbekräftelse, vad beror det på?

    Har du inte fått någon orderbekräftelse? Börja med att kika din skräppost, händer ibland att de hamnar där. Skulle du inte hitta något i varken inkorg eller skräppost kan det bero på att du angivit fel mejladress!
    För att få fram information om din beställning kan du enkelt logga in via din profil hos Klarna. Där kan du se vilken mejladress som angivits vid beställning samt ordernummer.

    Skulle du upptäcka att fel mejl har registrerats - ta kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig att justera och skickar ut en ny bekräftlese via mejl.
     
    Du kan även nå din orderbekräftelse genom att logga in"mina sidor" och sedan klicka dig vidare till "beställningar" för att finna alla dina lagda ordrar.
  • Kan jag avbeställa eller ändra min order?


    • För att avbeställa din order måste du kontakta kundtjänst. Så länge din order ännu inte har skickats från vårt lager är det möjligt att avbryta och återbetala dig omgående. Skulle dock vår snabba lagerpersonal redan skickat ditt paket kommer din order bli återbetald så snart den kommit tillbaka i retur till oss.
    • Önskar du ändra din order, det vill säga - lägga till eller ta bort produkter måste du kontakta vår kundtjänst så snabbt som möjligt. Detta då vi inte har möjlighet att göra några förändringar på din beställning om den redan packats och skickats från vår lager.

      Skulle du behöva justera leveransadress på din order behöver du också kontakta vår kundtjänst omgående.
      ______________________________________________________________________

      Ska_rmavbild_2021-10-05_kl._11.40.00.pngVår kundtjänst är tillgänglig via chatt varje helgfri vardag mellan 07.00-15:30
      Ska_rmavbild_2021-10-05_kl._11.40.21.png Vill du kontakta oss via mejl kan du välja antingen att fylla i vårt formulär nedan eller mejla direkt till info@proteinbolaget.seVårt mål är att besvara din förfrågan inom 24h. 

    Kontaktar du oss via formuläret eller mejl ber vi dig bifoga länk till produkterna du önskar lägga till, eller specificera vilken vara du önskar ta bort från din beställning för absolut snabbast hantering!

  • Hur ändrar jag leveransadress på min beställning?

    Har du valt hemleverans? Då ber vi dig vänligen kontakta vår kundtjänst via chatt eller info@proteinbolaget.se 

    Vi ber dig vänligen specificera vilken adress du önskar byta till om du kontaktar oss via mejl för absolut snabbast hantering. 

    Har du valt en leverans via ombud?
    Vi har dessvärre inte möjlighet att justera eller ändra ombud för leverans. Vänligen ta kontakt med vår kundtjänst för mer information om vad som gäller just din beställning!

    Har du valt boxleverans? 
    Vi har dessvärre inte möjlighet att justera eller ändra ombud för din box leverans. Har du beställt via Budbee kan du enkelt ändra till en hemleverans i deras app! Har du inte möjlighet till detta ber vi dig vänligen ta kontakt med vår kundtjänst för vidare hjälp.

Reklamation

Ångerrätt

  • Jag vill reklamera!

    Enligt svensk lag har du som konsument rätten att reklamera en vara i upp till 3 år från och med att du fått hem produkten. Dock behöver du kontakta vår kundtjänst inom en skälig tid från att felet har upptäckts. Reklamationsrätten gäller endast produktionsfel och inte för vanligt slitage eller åldrande av produkt.

    Har du upptäckt något fel på din vara och vill upprätta en reklamation ber vi dig kontakta vår kundtjänst!


    Om kontaktar du oss via mejl ber vi dig vänligen skicka med ordernummer, beskrivning av felet samt en bild på produkten.

    OBS! släng inte produkten förrän din reklamation är hanterad. En reklamation accepteras enbart mot underlag och eventuell retur. 

  • Min vara levererades skadad, vad gör jag?

    Har du fått ut en trasig vara? Ta en bild på produkten och kontakta vår kundtjänst, så hjälper vi dig gärna!

    OBS! Det är viktigt att du inte slänger något emballage eller den trasiga varan innan du har haft kontakt med oss. Vi behöver nämligen ha underlag när vi ska hjälpa dig med en reklamation.

  • Jag har fått fel vara/en vara saknas, vad gör jag?
  • Reklamation vid förseningar

    Dessvärre händer det ibland att en leverans blir något sen av olika anledningar, exempel: skadats under transporten eller sen inleverans från vår leverantör. 

    Vi erbjuder i regel en liten gåva i samband med dessa förseningar, dock kompenserar vi inte för extra kostnader som råder kring omständigheterna, som exempelvis köp av produkt under tiden i en annan butik. 

    Vi rekommenderar alltid att man har i åtanke att våra leveranstider är preliminära och inte en garanti. Om du vet med dig att du är i stort behov av en produkt en viss dag, gör gärna din beställning med några dagar tillgodo så att du undviker eventuella kostnader för inköp i fysisk butik. 

    Kontakta gärna vår kundtjänst om du har frågor kring förseningar av din leverans. 

  • Jag ångrar mitt köp, vad gör jag?

    Proteinbolaget ger dig alltid 30 dagars öppet köp och ångerrätt på alla dina beställningar. Detta förutsatt att produkten och förpackning är i oförändrat skick, det vill säga oanvänd och ej skadad.

    Kontakta vår kundtjänst om du önskar ångra ditt köp. Skulle vi ännu inte ha skickat din beställning makuleras beställningen omgående och en återbetalning genomförs omgående.

    Skulle vi mot förmodan varit snabba och skickat din beställning kan vi hjälpa dig att återkalla paketet via valt fraktbolag. Återbetalning genomförs så snart produkterna är åter i vårt lager. 

    Har du redan hämtat ut ditt paket? Då kan du enkelt göra en retur (läs mer om hur du gör en retur under "Retur" nedan), återbetalningen genomförs så snart produkterna är åter i vår lager förutsatt att de är i samma skick som när vi skicka dem. 

  • Jag är inte nöjd med min vara, vad gör jag?

    Vi erbjuder endast garanti vid fabrikationsfel. Behovet av kosttillskott är väldigt individuellt, det går därför inte garantera resultat för alla individer. Läs gärna på om kosttillskotten innan du handlar för att se om de möter de behov just Du har.

    Produkterna brukas alltid under egen risk, det är därför viktigt att du kontaktar en kostrådgivare eller läkare om du är osäker. 

    Vi erbjuder dessvärre inte smakgaranti och kan därför inte ersätta dig om du ogillar smaken. Men är du missnöjd med din vara är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst så ska vi komma fram till en bra lösning!

Betalning

Retur

  • Kort och- direktbetalning via Klarna

    Med Betala direkt genomför du din betalning direkt vid beställning. Betalningen kan genomföras via antingen ditt bankkort, banköverföring eller genom ett kopplat bankkonto.
     
    För bankonto kopplat via Klarna godkänner du enkelt dina köp via mobilt BankID. Denna metod går endast att använda om du någon gång handlat via Klarnas kundportal eller i samband med ett köp via Klarna.

    För kortbetalning reserveras beloppet av ditt köp på kortet när du fullföljt beställningen, när dina varor skickas från vårt lager kommer summan dras från ditt kort. 
  • Faktura och delbetalning via Klarna

    • Faktura - Få först. Betala sen När du slutfört din beställning skickas en faktura som skall betalas 30 dagar från det att vi skickat dina varor. 
    • Månadsfaktura - På månadsfakturan samlas alla köp du gjort under månaden. Det tillkommer en månadsavgift på 29 SEK.
    • Betala i slutet av nästa månad - Din faktura skickas ut till dig i mitten på nästkommande månad och betalas i slutet på den aktuella månaden. Detta betalsätt kommer till en kostnad på 29 SEK.
    • Delbetalningskonto - Här kan du välja att samla alla dina köp på en så kallad kontofaktura. Välj därefter att delbetala din order eller betala den i slutet på nästkommande månad. Detta gör du enkelt själv om du loggar in på "Mitt Klarna". Observera att det tillkommer ränta vid delbetalning, har du mer frågor kring detta ber vi dig kontakta Klarna.

      För att kunna betala mot faktura så ställs vissa villkor. Dessa är följande:
      ● Du måste vara över 18 år.
      ● Du får inte ha några tidigare betalningsanmärkningar.
      ● Du får inte ha tidigare obetalda krav från Klarna.

      Du kan läsa mer om "Betala med Klarna"

      Nedan ser du de alternativ du får med Klarna faktura i kassan:
       
      Ska_rmavbild_2021-09-29_kl._12.15.15.png
  • Varför kan jag inte betala med faktura?

    Vi använder oss utav Klarna som betalningsleverantör och de gör alltid en kreditkontroll på alla kunder som önskar handla via avbetalning/faktura. 

    Skulle du inte få upp faktura som betalningsalternativ eller blir nekad betalning mot faktura i kassan kan det bero på att du exempelvis har en obetald faktura, anmärkning eller personlig information saknas. 

    Vi har inte möjlighet att se anledningen till varför du inte erbjuds faktura via Klarna och får därför be dig kontakta Klarnas kundtjänst för mer information och hjälp.

  • Jag har inte fått någon faktura?
  • Hur fungerar en återbetalning?

    Har du betalat din order med kort- eller direktbetalning genomför vi en återbetalning till det konto som användes vid beställning direkt.


    Har du använt faktura som betalningsmetod, kommer du automatiskt bli återbetalad via samma konto som du använde för att betala din faktura via Klarna. Skulle fakturan vara obetald kommer den automatiskt att tas bort. 

    OBS! En återbetalning brukar ta mellan 3-5 bankdagar.
  • Jag vill returnera en eller flera varor, hur gör jag?

    Har du inte fått en returfraktsedel i ditt paket? 

    • Kontakta kundtjänst via antingen chatt 07:00-15:30 eller maila oss på info@proteinbolaget.se 
      - Ha ditt ordernummer nära till hands. Vi kommer att skicka ut en kostnadsfri returfraktsedel till dig via mejl eller per brev.
    • Klistra på returfraktsedeln på ditt paket och lämna in det hos närmsta ombud. Förslagsvis där du hämtade ditt paket! 
    • Har du beställt via Budbee? Se nästa artikel "Hur fungerar en retur via Budbee?" 

    Har du fått en returfraktsedel i ditt paket?

    • Då behöver du inte kontakta kundtjänst för att göra en retur. Du klistrar på din returfraktsedel och lämnar in den hos närmsta ombud. Förslagsvis där du hämtade ut ditt paket!

    Du behöver inte fylla i någon retursedel om vilka varor du returnerar till oss, vi vet vilken order samt varor det gäller via returfraktsedeln du klistrar på paketet!

    Du kan också göra en retur via Budbee hemleverans eller box, mer om det i nästa artikel!
    __________________________________________________________________________________

    Observera: En godkänd retur är på varor i oförändrat skick från att du mottagit din försändelse. Öppnade produkter eller trasiga/smutsiga varor som återkommer till oss i retur återbetalas inte i sin helhet. Vi kommer att kontakta dig som kund i sådant fall. 

    Det är viktigt att du efterfrågar kvitto med kollinummer från ombudet du lämnar in ditt paket hos. Detta för att vi skall ha ett giltig underlag ifall paketet skulle hamna på villovägar. 

    Vänligen notera att en retur kan ta upp till 1-2 veckor. Har du valt faktura som betalningsmetod kan du enkelt anmäla retur via din profil i Klarna's app!

    Din betalning kommer att justeras hos Klarna så snart vi mottagit din retur oavsett vilken betalningsmetod du har valt. Återbetalningen tar mellan 3-5 bankdagar.

  • Hur fungerar en retur via Budbee?

    Budbee fungerar lika bra åt båda håll! Välj själv om du antingen vill lämna returen i ett paketskåp eller om du vill att det ska hämtas hemma hos dig. Ser hur du gör nedan!

    Budbee Home
    1.
    Via länken skickad på SMS eller via app kan du gå in i den order som du vill returnera. Du bokar din retur via knappen "boka upphämtning av retur".
    2. Boka in en tid som passar dig för upphämtning. Välj själv om de ska hämta upp ditt paket utanför din dörr eller om du vill lämna din retur direkt till chauffören när vi kommer hem till dig.

    Budbee Box
    1. Gå till din order i appen och tryck på ”boka retur. Packa produkterna och välj vilken Box du vill lämna paketet i. Du behöver inte printa någon returetikett.
    2. När du har fått en bekräftelse på att returen är bokad så har du två timmar på dig att lämna paketet i vald Box. Om du inte hinner i tid kan du boka en ny retur i appen eller trackinglänken.

    Läs mer om hur du gör en retur via Budbee här!

  • Vad händer med min faktura när jag gör en retur?
    Din faktura kommer att uppdateras när vi tagit emot din retur. Du kan enkelt "anmäla retur" på din order via din profil i Klarna's app. Detta gör att din faktura blir pausad under tiden som returen behandlas. 

    Har du exempelvis bara returnerat 1 vara från beställning, justeras din aktuella faktura  - det skickas med andra ord inte ut en ny faktura!
  • Hur gör jag ett byte?

    Vill du exempelvis byta storlek, färg, smak eller produkt kan du enkelt börja med att returnera produkten du önskar byta genom att följa stegen för retur som du finner i artikeln "Jag vill returnera en eller flera varor, hur gör jag?" ovanför.

    Du behöver därefter beställa hem den produkt du önskar byta till precis som vanligt när du lägger en beställning hos oss. Har priset förändrats? Inga problem - skriv en kommentar till kundtjänst i kassan att det är ett byte och att vi behöver se över priset för tidigare order (bifoga gärna ordernummer på din beställning för snabbast möjliga hjälp!). 

  • Vad kostar en retur?
    Om du önskar returnera en eller flera varor kostar det inget extra. Fraktavgiften du betalade när du la din beställning kvarstår dock.

    Om du som kund inte hämtar ditt paket inom den angivna tiden som ombud eller box informerat om returneras det till Proteinbolaget. Vid outlöst paket förbehåller vi oss rätten enligt 41§ KKL att debitera dig som kund kostnaderna för returfrakt och expeditionskostnad. Du kommer att bli debiterad en minimiavgift på 149 sek vid outlöst paket.

Erbjudanden

Övriga frågor

  • Vad har ni för erbjudanden och kampanjer?
    Varje månad släpper vi nya kampanjer som gäller månaden ut. Kampanjerna kan innehålla allt från rabatterade priser på dryck och bars till kosttillskott och träningskläder. Alla våra kampanjer finner du under "månads-kampanjer" på vår startsida i menyn. 
  • Kan jag kombinera min rabattkod med andra erbjudanden?

    Det är inte möjligt att kombinera flera rabattkoder på en och samma order.

    Vissa rabattkoder har sina individuella kriterier vilket innebär att det i somliga fall går att kombinera rabattkod med redan nedsatta varor, medan ibland är det inte möjligt. All information bör finnas tillgänglig i villkoren du fått i samband med erbjudandet.

    Är du osäker vad som gäller för din rabattkod eller kampanj, är du välkommen att höra av dig till kundtjänst

  • Varför fungerar inte min rabattkod?

    Börja med att kontrollera att korrekt kod har angivits i kassan. Vi rekommenderar att man kopierar koden direkt från erbjudandet och klistrar in det i fältet under "lägg till rabattkod eller presentkort" för att undvika felskrivning. Se även till så inget mellanslag finns med innan eller efter koden, om inte angivet. 


    Skulle koden stämma överens och du följt samtliga steg ovan ber vi dig dubbelkolla att varukorgens innehåll uppfyller de kriterier som gäller för koden samt giltighetstid. Det händer att vi erbjuder rabattkoder som endast gäller för exempelvis en viss produkt, kategori eller från ett visst varumärke. Det kan också vara så att man inte kan kombinera fler rabattkoder i samma beställning. 

    Skulle inget av ovanstående fungera ber vi dig vänligen kontakta oss på kundtjänst, vi hjälper dig gärna! 
  • Jag glömde ange min rabattkod vid beställning, kan man lägga till den i efterhand?

    Förutsatt att din beställning inte lämnat vårt lager och är fakturerad kan vi självklart lägga till din rabattkod. 

    Skulle vi redan ha skickat din beställning kan du ta kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig gärna med att komma fram till en lösning! 

  • Vad gäller vid prisgaranti?

    På Proteinbolaget erbjuder vi prisgaranti! 

    Vi matchar priser på varor du hittat billigare hos exempelvis en annan webbshop, samt aktuellt erbjudande på produkter du köpt till fullt pris tidigare. Du har rätt att prismatcha produkten inom 7 dagar från att du genomfört ditt köp! 

    Det finns några regler och kriterier för detta!

    • Produkten ska vara köpt från Proteinbolaget.se.

    • Du ska personligen, dvs inte genom tredje part, ha kontaktat kundtjänst antingen innan ditt köp eller senast 7 dagar från det att du har genomfört köpet. Har din order inte lämnat vårt lager kan priset justeras, har ordern skickats från oss erbjuder vi mellanskillnaden på ditt kundkonto.

    • Prisgarantin gäller endast på samma produkter. Det vill säga varor av samma märke, smak och storlek. Produkter med särskilda villkor omfattas ej av prisgarantin, till exempel varor med kort datum som säljs ut till ett lägre pris. Vi prismatchar inte i kombination med eventuella rabattkoder.

    • Om andra avgifter tillkommer som t.ex pant eller frakt ska det inkluderas i jämförelsen.

    • Produkten som du vill prismatcha mot måste kunna köpas via en svensk webbshop och finnas i lager på denna sida samt hos Proteinbolaget.se vid köptillfället. Prismatchning kan alltså inte göras mot priser på varor som återfinns i fysisk butik.

    • Webbshopen måste drivas av ett svenskregistrerat företag med ett synligt organisationsnummer och kontaktinformation.

     
    Gör såhär:
    1. Fyll i kontaktformuläret för prisgaranti.
    2. I formuläret ska du bl.a. ange ditt ordernummer hos Proteinbolaget för beställningen det gäller samt en länk till produkten från konkurrentens hemsida.
  • Kan jag köpa ett presentkort hos er?

    Du kan självklart köpa ett presentkort hos oss!

    Hur fungerar det om jag köper ett presentkort? 
    Presentkorten finns i ett flertal valörer mellan 100 - 5.000 kr. Givetvis kan du köpa flera presentkort om du så önskar.

     
    Observera! 
    Inget fysiskt presentkort skickas hem,  du får endast en personlig kod som visas på "din sida" när du är inloggad på ditt kundkonto. Denna kod kan du ge bort till din vän genom att skicka ett personligt meddelande eller skriva ut ett presentkort. Din vän kan då ange den i kassan när hon/han gör sin beställning här hos oss. Presentkortet är giltigt i 1 år.
     
    Har jag ett kundkonto?
    Ett kundkonto skapas automatiskt när du lägger din första order. Om du inte har tillgång till dina inloggningsuppgifter så kan du begära ett nytt lösenord här!Ditt användarnamn är den mejladress du använt vid beställning.
  • Kundkonto

    Har jag ett kundkonto?
    Svar ja!

    Alla som har handlat hos oss någon gång har ett kundkonto, det skapas automatiskt vid ditt första köp och är kopplat till den mejladress som du angivit vid ditt köp. Detta för att vi enkelt skall kunna samla dina köp och på bästa möjliga sätt hjälpa dig vid eventuella frågor!

    Kommer du inte ihåg ditt lösenord? klicka här!

  • Proteinbolagets egna varumärken

    GAAM är ett väletablerat svenskt varumärke som grundades tidigt 2014 på grund av ett växande marknadstryck efter svensktillverkade kostillskott med bra smak och lågt pris.

    GAAM står för (Gillberg Adam Åkeson Mårten) som är grundarna av varumärket GAAM. GAAM arbetar hårt för att utveckla och ta fram världens godaste kosttillskott, samtidigt som det ska hålla marknadsledande kvalitet till ett konkurenskraftigt pris, detta är ingen lätt uppgift då de endast håller sig till svenska råvaror men att de säljer över 25 ton protein årligen talar lite för sig själv.

    Det svenska livsstilsmärket VeganHey skapar veganska produkter med samtid, framtid och design i fokus. Alla produkter är tillverkade i Sverige och speciellt framtagna för människor med en aktiv livsstil.


    Fitnessjunkie är ett klädesvarumärke som riktar sig till personer som identifierar sig som fitness junkies och lever sina liv därefter, oavsett vilken typ av träning som utövas.