Proteinbolaget Magazine

Här hittar du ny inspiration varje vecka!

Träningsprogram alá elinwrkout del 2 - vecka 7 till 12

Har du tagit dig igenom de första 6 veckorna? Grymt!

Efter 6 veckor så gör vi ett par justeringar i träningsschemat och byter övningar, så får du variation och kan behålla träningsglädjen, all energi du får från träningen och fortsätta nöta in dina rutiner. Redan nu känner du dig säkert starkare både psykiskt och fysiskt!



Våga utmana dig själv och lägg på tyngre vikter med tiden, kör kortare vila, gör någon repetition extra, anteckna och skriv upp vikterna, hur kändes passet? vad var dagens mål? hur kändes kroppen? så kan du gå tillbaka till dina anteckningar efter några veckor och följa din egen utveckling och skapa motivation. Antingen i anteckningar på telefonen/papper och penna eller någon av dessa appar kan jag tipsa om: Strenght log, Weightroom, rep count. Finns säkert fler!

Alla övningar går att skala upp och skala ned. Utgå ifrån dig själv och din kropp. Passen är utformade både för att köra med redskap hemma/utomhus men går även att genomföra i gym med maskiner och redskap där. Både för den erfarne tränaren men även för den som inte tränat så mycket innan. Värm upp 5-10 minuter innan ditt pass och få upp pulsen.

Har du några funderingar kring passen/teknik eller om mig som personlig tränare finns jag på instagram @elinwrkout och på mail elinwrkout@gmail.com

Helkroppspass 2

Gör 10-12 repetitioner och 3-4 set. 


BänkpressChinsBenlyft

Överkroppspass 2

Gör 10-12 repetitioner och 3-4 set. Håll plankan i 60 sekunder.


Bröstpress med hantlarRoddHantellyft åt sidan

Underkroppspass 2

Gör 10-12 repetitioner och 3-4 set.


Bulgarian split squatRaka marklyft med hantlarBenpress


Bonuspass 2 - 30 min

Detta träningspasset går ut på att köra 1 övning i 1 minut, sedan vilar du 30 sek/1 minut innan du går vidare till nästa övning. 1 varv tar ca 8-10 minuter med inräknad vila. Kör 3 varv så har du kört högintensiv träning i 30 minuter! Vill du utmana dig själv kan du köra så många varv du orkar.



Tankar på inlägget? Skriv en kommentar nedan
Inga kommentarer
Bli först att kommentera:
Namn:
E-postadress (publiceras ej):
Ange koden: wsMHLQ (motverkar spam)
Mer från Inspiration

Dryckesduellen!

2021-05-20
Vi har med hjälp av er korat sommarens favoritsmaker på dryck! Från x antal varumärken, har vi en vinnare från varje varumärke. Kolla in om din favorit är med på listan!
Läs mer
Hitta tillbaka till dina rutiner efter semestern!

Hitta tillbaka till dina rutiner efter semestern!

2020-08-07
Efter semestern kan det kännas jobbigt att komma tillbaka till jobbet eller plugget, och det är helt okej! Under semestertider så kommer många ur sina rutiner och vanor. Vi har därför listat våra bästa tips för att du enkelt ska kunna komma tillbaks till dina rutiner!
Läs mer