Betala med Qliro

Hur fungerar "Köp nu, betala sen?"

När du väljer att betala din faktura med ”Köp nu, betala sen” är det som en vanlig faktura men med extra lång betaltid. Det vanligaste är att fakturan skickas till den mejladress du anger när du gör ditt köp, men i vissa fall skickas den via vanlig post eller följer med i paketet (beroende på vilken butik du handlat hos).

Din faktura skickas till dig via mejl i mitten av den månad som du valt att betala med förfallodatum i slutet av månaden. Önskar du att betala tidigare än så kan du kontakta Qliros kundtjänst. Vill du inte betala hela beloppet på en gång så erbjuder Qliro dig möjligheten att dela upp din betalning. Mer information om det hittar du på fakturan eller på Qliros hemsida.

Om du redan har ett Qliro-konto med pågående delbetalningar kommer ditt/dina kampanjköp hamna på samma kontofaktura. Skulle du sakna din kontofaktura den 25:e aktuell månad är du välkommen att kontakta Qliros kundservice via telefonnumret 020-043 00 30 så hjälper de dig med betalningsuppgifter.

Faktura och 14 dagars betalningsvillkor för 0 kr

Vill du få hem dina varor innan du betalar för dem kan du helt kostnadsfritt välja faktura som du har 14 dagar på dig att betala. Du får fakturan när ditt köp är skickat från butiken. På Qliros hemsida eller med Qliros app kan du enkelt betala din faktura eller förlänga betalningstiden om du behöver.

Vill du läsa mer om Qliros betalningsalternativ hittar du relevant information på Qliros hemsida!

* Förfallodatumet infaller 14 dagar räknat från dagen butiken skickar din beställning och anges på en kontofaktura som skickas till din e-postadress.

 

Qliro appen - Håll koll på betalningarna var du än är

Har du hittat något som du bara måste ha? Men som du inte kan betala genom Qliro. Lugn, nu kan du det. Direkt i appen. Fakturan betalar du lika enkelt. Och du blir dessutom påmind om både leveranser och när det är dags att betala.

Visste du förresten att de som väljer att betala via Qliro-appen minskar risken att missa sin betalning med hälften. Skulle något bli fel är det bara att skicka tillbaka det. Hur? Ett klick så är returen rapporterad, vi fryser betalningen och du skickar tillbaka produkten. Smidigt, eller hur?

Självklart finns även Qliro på plats för att svara på dina frågor. Även om du vaknar mitt i natten och kommer på något du bara måste få svar på. Qliros chatt är öppet måndag till fredag 8–17.