Vanliga frågor

010 - 762 44 90

Vardagar 07:30 - 16:00

X

Användarnamn

X

Vi svarar på alla dina frågor!
» Kontakta oss
» Vanliga frågor

Du kan kontakta oss på följande sätt:

- E-post
- Chatt
- Telefon

Telefon:
010 - 762 44 90

Vardagar:
07:30 till 16:00.
Frukost- och lunchstängt:
09:00 till 09:30 - 12:00 till 12:30.
Adress:
Proteinbolaget i Sverige AB
Häsängsvägen 18
691 42 Karlskoga

E-post:
info@proteinbolaget.se

Prisgaranti
Snabb leverans
Fraktfritt vid 499kr
MENY
Vanliga frågor

1. Hur använder jag min rabattkod?

När du lagt till de produkter du vill köpa i din varukorg så klickar du på den gröna knappen "Till kassan". Sedan i kassan så anger du din rabattkod under fliken "Presentkort / Rabattkod".

2. Hur spårar jag mitt paket?
För att spåra ditt paket måste du vara inloggad. Gå till "Din sida". Väl inne på din sida så klickar du på fliken "Beställningar". Där ser du hela din orderhistorik hos oss. Klicka sedan på det ordernummer som du vill spåra, och därefter på aktuella kollinummret så får du upp en ruta som ger dig den informationen du behöver om ditt paket.

3. Hur kommer jag i kontakt med er på Proteinbolaget?
Det går alltid bra att maila oss via vårt kontaktformulär här på hemsidan. Vi försöker alltid hjälpa dig så fort som möjligt med det du behöver ha svar på. På vardagar är vårt absoluta mål att svara dig inom 24h. Du kan också ringa vår kundtjänst på helgfria vardagar mellan 07:30 - 16.00. Telefonnummret till kundtjänst är 010 - 762 44 90

Du kan även komma i kontakt med vår kundtjänst via vår chatt som du hittar på höger sida av hemsidan.

4. Hur gör jag en reklamation?
Din reklamation hjälper oss att bli ännu bättre på det vi gör. Vid en eventuell reklamation skall du gå in under fliken "Din sida" och sedan "Reklamation". När du är inne på sidan reklamation klickar du på "Gör reklamation". Där fyller du i ett formulär som ger oss den information vi behöver. Här kan du reklamera en beställd produkt och se status på tidigare gjorda reklamationer.

Formuläret du fyllt i kommer sedan att skickas till oss och du kan förvänta dig att bli kontaktat av vår kundtjänst inom 1 - 3 arbetsdagar med information om hur vi kommer att gå vidare med ärendet.

Om du skickar tillbaka en vara till oss skall den ha kommit oss till handa inom 14 dagar från att du erhålligt fraktetiketten. Vid godkänd reklamation återbetalar vi dig genom insättning på det konto som du angett i formuläret.

5. Hur gör jag ett byte/retur?
Ett byte görs genom att först logga in på ditt kundkonto vilket du gör genom att klicka på fliken "Din sida" högst upp på vår hemsida. När du sedan loggat in klickar du på knappen "Retur". Väl efter det klickar du på "Gör byte/retur" och sedan visas ett formulär där du kan välja vilken order det gäller samt vilka varor du vill byta eller returnera. I formuläret väljer du även om du vill ha nya varor eller pengarna tillbaka.

Efter att du slutfört formuläret så kan du kontakta vår kundservice för att beställa en returfraktsedel för att skicka tillbaka varorna, detta kostar endast 79kr. Det är också självklart okej att själv beställa frakt åt varorna som skall tillbaka till oss, men kom ihåg att alltid beställa rekommenderad frakt så att vi kan spåra paketet utifall det skulle komma bort vid leveransen. 

6. Kan jag avbeställa eller ändra min order?

För att avbeställa eller ändra din order så måste du kontakta kundtjänst så snabbt som möjligt. Så länge inte din order har skickats går det bra att avbeställa eller ändra i ordern. Hur du tar kontakt med kundtjänst kan du läsa under punkt 3.

7. Kan jag beställa från er om jag bor i Finland, Norge eller Danmark?
Det går utmärkt att beställa ifrån oss om du bor i Finland eller Danmark. Däremot så har vi inte öppnat vår försäljning mot Norge ännu, men det är något som också är pågång.

8. Vad kostar frakten inom Sverige, Finland och Danmark?
Sverige:
Frakten inom Sverige kostar 29kr om din beställnings totalsumma understiger 499kr. Beställder du varor för mer än 499kr blir beställningen fraktfri och du betalar 0kr för frakten.
Finland: 199 SEK
Danmark: 199 SEK

9. Kan man beställa av er över mail och telefon?
Det går jätte bra att göra din beställning över mail eller telefon. Var dock noga med att rada upp vilka produkter du är intresserad av att beställa samt att alltid ha med dina kontaktuppgifter.

10. Fakturaadress och Leveransadress - vad är skillnaden?
Fakturaadress är dit din orderbekräftelse och faktura skickas. Leveransadress är dit vi skickar ditt paket till. Vill du till ex. att vi skickar ditt paket till ditt jobb eller sommarstuga så kan du ange flera olika leveransadresser i din kundprofil. (Din kundprofil hittar du under fliken "Din sida").

11. Vilka olika betalsätt kan jag välja mellan och vilket sett passar mig?
1) Betalning mot faktura - I samarbete med Klarna Checkout kan vi nu erbjuda våra kunder att betala mot 14 dagars faktura, helt utan faktura någon fakturakostnad! När du slutfört din beställning och vi behandlat den så skickas det ut en faktura till dig via din angivna e-post. Därefter har du 14 dagar på dig att betala fakturan. Om man inte betalat i tid skickar vi en påminnelse och måste då ta ut en påminnelseavgift för att täcka våra kostnader. För att kunna betala mot faktura så ställs vissa villkor. Dessa är följande:
 
● Du måste vara över 18 år.
● Du får inte ha några tidigare betalningsanmärkningar.
● Du får inte ha tidigare obetalda krav från Klarna.

2) Betalning mot postförskott - Postförskott är ett smidigt och säkert sätt att få sitt paket när man beställer en vara. Mottagaren betalar det totala orderbeloppet till kassören där paketet hämtas ut. Postförskott är ett alternativ till faktura eller förskottsbetalning.

3) Förskottsbetalning - Med förskottsbetalning så betalar du först in det totala orderbeloppet till vårt bankgiro hos SEB (839-9362). När vi mottagit pengarna så skickas ditt paket.

4) Kortbetalning - Med kortbetalning så betalar du din order med informationen på ditt bankomatkort. Denna betalning är tillgänglig efter att du slutfört din beställning med Klarna Checkout. Alltså, efter det att du fyllt i din e-post samt postnummer och slutfört din beställning så kommer du få frågan om du vill ändra betalsätt eller fortsätta med förvalt betalningsalternativ som i detta fall är 14 dagars gratis faktura.

5) Direktbetalning - Detta betalningsalternativ är precis som kortbetalning möjligt efter det att du slutfört ditt köp med Klarna Checkout. Med direktbetalning så betalar du din order med din bankdosa.

12. Datummärkning Sverige/USA.
Vi säljer varor som tillverkas i USA där man datummärker bäst före datumet i en annan ordning än vi gör här i Sverige. Detta kan vara lite förvirrande för vissa om man inte vet om skillnaden i datummärkningen. Såhär märks bäst före datumen i Sverige och i USA.
USA: MMDDÅÅ
Sverige: DDMMÅÅ
Spana in Januaris bästa kampanjer på kosttillskott!