Artiklar

010 - 138 88 50

Vardagar 09:30 - 15:30

X

Användarnamn


Prisgaranti
Snabb leverans
Fri frakt från 499kr
MENY


Grundarna blickar tillbaka på de sex år som har gått

Den 11 juni 2018 fyller Proteinbolaget 6 år. Googlar du på Adam Gillbergs eller Mårten Åkesons namn tillsammans med Proteinbolaget kan du ta del av en rad artiklar. Artiklar med fokus på hur de gått från studentrum till miljonbolag. Hur de studerade flygteknik på gymnasiet i Västerås tillsammans när idén om Proteinbolaget föddes. Det är en framgångsresa som det inte alltid finns tid att reflektera över. Dagen i ära satte sig Adam och Mårten ner en stund för att blicka tillbaka på de sex år som gått. 

Läs mer, klicka här!




Hur påverkar alkohol din träning?

Vädret har blivit varmare och grillarna har börjat tändas. Det vankas utlandsresor, uteserveringar och midsommar. Under sommaren och semestern dricker vi alkohol oftare och i större mängder, speciellt under midsommar. Därför vill vi på Proteinbolaget passa på att lyfta alkohol i samband med träning. Är det nolltolerans, eller går det att ta ett par öl och hålla formen samtidigt?

Läs mer, klicka här!

Vad vet du egentligen om vitaminer och mineraler?

Vitaminer och mineraler är kanske inte det första du tänker på när någon säger kosttillskott. Men det betyder självklart inte att de ska glömmas bort. Därför vill vi på Proteinbolaget upplysa dig om varför det är bra att komma ihåg vitaminer och mineraler. För de allra flesta räcker det med att variera sin kost för att få i sig det kroppen behöver. Räcker inte det kan det behövas ett tillskott av en vitamin eller mineral för att komplettera. I koncentrerad form kallas vitaminer och mineraler kosttillskott.

Läs mer, klicka här!


Konditionsträning

Så får du bättre kontidion. Läs om grunderna i konditionsträning.

Kondition är en färskvara. Du kan utveckla den genom träning, men du måste också underhålla den för att behålla den. Hur du bäst gör det beror på vilken nivå du ligger på. Om du börjar från noll kan det i början räcka med raska promenader och att försöka få in motion i vardagen, som att ta cykeln istället för bilen och trapporna istället för hissen. Har du kommit längre i din konditionsträning behöver du kanske se över hur du tränar för att göra dina träningspass mer effektiva.

Läs mer, klicka här!


Så går du ner i vikt och bränner fett!

Så bränner du fett och går ner i vikt.

Att gå ner i vikt handlar i mångt och mycket om att bestämma sig. Det går inte att göra något halvdant och förvänta sig ett bra resultat. Du måste se till att lägga ner den tid och energi som krävs för att du ska nå dina mål, och du behöver inte skjuta upp dina planer till nyår, måndag eller efter semestern. En vanlig vardag går precis lika bra – kanske till och med bättre. När du väl har bestämt dig finns det många bra hjälpmedel som underlättar din resa mot ett lättare liv.

Läs mer, klicka här!




Proteinbrist – ligger du i riskzonen?

Protein är ett viktigt näringsämne i vår kropp som bland annat behövs för att bygga upp våra muskler. Man skulle kunna säga att protein är kroppens byggstenar. Brist på det kan leda till en rad olika symptom och i längden till allvarliga sjukdomar. Det kan finnas olika anledningar till proteinbrist och vissa grupper är mer utsatta.

Läs mer, klicka här!


Bygg muskler snabbt med kosttillskott


Bygg muskler snabbt med rätt träning och kosttillskott.

Att bygga muskler handlar om så mycket mer än att bara lyfta vikter på gymmet. För att nå bra resultat är det en kombination av rätt träning, rätt kost och vila som gäller. Du måste också veta vilka mål du har med din träning, och om målen är realistiska.

Läs mer, klicka här!